Tweede helft schema: langere duurlopen

Ook de kerst van 2018 zal de boeken ingaan als een niet witte kerst. Het roept gemengde gevoelens op. Enerzijds kunnen we lekker onze trainingen zonder kans op uitglijden blijven doen. Aan de andere kant een keertje weer door de sneeuw hardlopen heeft ook iets magisch. Die mazzel hadden we ruim een week voor kerst. Eén dag sneeuw. Eén dag spelen in de sneeuw! De foto als bewijs.

Magie
Wat ook magisch aanvoelt zijn de laatste weken naar de Two Rivers marathon. De inschrijvingen blijven gestaag binnen komen, duo en de run bike run zijn zelfs al helemaal volgeboekt. Gaaf om te zien dat het event zoveel sportievelingen trekt.

Achter de schermen werkt de organisatie samen met een leger aan vrijwilligers keihard aan onder andere de nieuwe start finish locatie, het verwerken van de inschrijvingen en het bedrukken van de geweldige mooi Two Rivers shirts en nog vele zaken om ook de vierde editie van de Two Rivers marathon weer tot een onvergetelijk event te maken

Velen van jullie hebben natuurlijk mee gedaan aan een van de vele gezellige kerstruns die Nederland rijk is. En natuurlijk de overheerlijke borden met eten gingen erin als welbekende koek. Maar tijd om weer aan de bak te gaan!

Langere duurlopen
Ineens zegt het marathon schema dat de duurlopen nog iets langer mogen. Bijkomend voordeel van deze lange trainingen is dat de koolhydraten van de kerst vanzelf weg gewerkt worden door de lange duurloop van rond de 3 uur. Degene die de duo lopen mogen de helft van deze tijd doen, ieder zijn eigen prestatie. Dit alles in een rustig tempo. Je wilt natuurlijk pas echt gaan vlammen op 10 februari.

Wat nu verder nog te doen nog in de tweede helft van je schema? Het begint nu toch echt richting 10 februari te lopen. Vele marathonlopers hebben als training de altijd mooie en pittige halve marathon van Egmond op het programma staan. Een mooie gelegenheid om te kijken of de benen ook nog op tempo willen lopen na de lange duurlopen van de laatste weken.

Naast goed en gezond blijven eten, is het van belang om de omvang de trainingen rustig af te gaan bouwen. Nog een tweetal lange duurlopen van ieder 2,5 uur en natuurlijk de kortere intervaltrainingen zijn het recept voor jouw trainingen de komende weken. Dit samen met voldoende rust, maken dat jij op 10 Februari klaar bent voor je Two Rivers avontuur.

Trainingsloop 20 januari
Na de eerste succesvolle parcoursverkenning van 25 november gaan we 20 januari voor een tweede verkenning van het parcours! In ontspannen tempo gaan we zowel de Waal als de Maas ‘aantikken’. We starten deze keer bij Bistro In Petto in Rossum. Iedereen kan weer aanhaken voor een 15 of 30 km run. De start is om 10:00 uur. De deelname is gratis, drankjes zijn voor eigen rekening. En wie wat Bistro In Petto verder nog voor ons in petto heeft J.
Lees meer op Two Rivers trainingrun ‘Maas en Waal’.

Loopse met plezier en graag tot 20 Januari!

Met sportieve groet,
André