#run2rivers 5th edition

Two Rivers 2020 Trainingrun, zondag 10 november

Op weg naar Two Rivers Marathon! Net als vorig jaar organiseren we in aanloop naar Two Rivers 2020 een aantal trainingruns. Eén op 10 november, één op 8 december en één op 19 januari. Allemaal op zondagen, allemaal op een ander deel van het Two Rivers parcours.

Zondag 10 november

Op zondag 10 november start de eerste trainingrun – hoe kan het ook anders – vanaf de officiële startlijn op de hoek van de Markt en de Waterstraat in Zaltbommel. Precies voor Bar Republiek. Vertrek om 9:30 uur. Iedereen is welkom!

Coach André

Onder leiding van coach André Boel verkennen we in een comfortabel tempo een deel van het parcours. De Waal en de dijken staan tijdens deze trainingrun centraal.

Zowel de Marathonlopers, Duo Marathonlopers als andere geinteresseerden kunnen aanhaken. Je kunt kiezen uit de afstanden 10 of 15 kilometer. Vertrek om 9:30 uur. Bar Republiek is zondag 10 november speciaal voor ons geopend. Je kunt wat droge kleding tijdens de Trainingrun achterlaten. De Republiek zorgt voor kannen water en wat extra’s! Deelname gratis, drankjes voor eigen rekening.

Tempo: twee 15km groepen (pace 5:00 en 5:30) en twee 10km groepen (pace 5:30/5:45 en 6:00/6:15). Loop mee met de groep die het tempo loopt dat het dichtste bij jouw comfortabele tempo ligt.

Hoe je meedoet? Heb je Facebook, laat dan bij het evenement Two Rivers 2020 Trainingrun weten dat je komt. En zorg dat je zondag 10 november om 9:30 uur klaarstaat. Zo simpel is het.

De eerste trainingrun gaat over de dijken langs de Waal. Je maakt kennis met de laatste kilometers uit de Two Rivers Marathon.

Trainingsaanpak komende weken?

Hoe ziet de trainingsaanpak er de komende weken uit, André?
‘De trainingen moeten in deze fase in het teken staan van sterker worden. Of je nu gaat voor de hele of de halve Two rivers marathon je kunt nu zeker al starten met het maken van extra kilometers om sterker te worden. Loop deze duurlopen 1 minuut per kilometer langzamer dan je plan gaat worden tijdens de Two rivers marathon. Degene die de hele gaan lopen lopen bouwen de komende weken rustig op naar een duurloop van 25 kilometer. Doe jij de halve? Dan volstaat de opbouw tot aan 17 km. En let erop dat je net iets meer eten dan normaal. Een extra schepje spaghetti of een extra boterham is echt geen overbodige luxe.

Trainingschema Two Rivers van Coach André

Voor jou als deelnemer aan de Two Rivers marathon kun je nu ook een geheel persoonlijk schema laten maken zodat jij op 9 februari topfit aan de start staat van je hele of halve marathon. Lijkt dat je iets? Stuur een mail naar info@tworiversmarathon.nl en André neemt contact met je op!
Een persoonlijk schema met specifieke doelen die rekening houden met jouw persoonlijke situatie en mogelijkheden. Voor slechts EUR 42,-. Nu speciaal voor Two Rivers lopers.

Coach André is hardlooptrainer en coach van zowel Two Rivers als Hardlopen in Zuid-Afrika. Daarnaast begeleid hij ook de reis naar Comrades Marathon voor team Hardlopen in Zuid-Afrika