#run2rivers #2rivers2021

Je voorbereiding op de marathon: vijf tips van Marouschka

Over precies 2 maanden is de eerste zondag van de Two Rivers Marathon 2021 al. Ja, dan al! Ben jij je kilometers al langzaam aan het opvoeren? Vergeet dan ook zeker gezonde voeding niet. Het is toch de benzine voor je motor.

Marouschka is een van de vele bekende gezichten van de Two Rivers Marathon en is voedingscoach. Zij geeft je 5 tips over hoe jij met voeding je hardloopprestaties kunt bevorderen. Hierdoor sta jij getraind én uitgerust aan de start. En… dan smaakt het finish biertje des te lekkerder😉.

Mijn naam is Marouschka Hobo en ik ben 27 jaar. Een fanatieke sporter die van hardlopen houdt. Dit jaar doe ik voor de derde maal mee aan de Two Rivers, met dit jaar mijn debuut op de hele marathon.
Ik heb een grote passie voor sport en voeding. Ik heb dan ook één groot doel; mensen inspireren tot het worden van de beste versie van zichzelf. Gelukkiger, gezonder, fitter en energieker worden, dat is waar ik mensen bij help als voedings- en lifestyle coach.
Zo werk ik met een tof Fitplan om eenieder te helpen met zijn of haar bodygoal. Want goede resultaten behaal je door 80% voeding en 20% sport.

Waarschijnlijk ben je al begonnen met de trainingskilometers voor de Two Rivers, maar ook voeding is een belangrijk onderdeel van de voorbereiding. Daarom heb ik een paar praktische tips voor je:

  • Als je langer dan 1-1,5 uur loopt, is het belangrijk om een isotone sportdrank met zouten en mineralen te drinken om uitdroging en prestatieverlies te voorkomen.
  • Vul na het hardlopen je calorieverbruik aan, je lichaam heeft hard gewerkt. Eet wat je lichaam verdient, en het geeft je cadeaus in de vorm van prestatieverbetering, meer energie en spieren terug.
  • Eet binnen een half uur na het sporten een eiwitrijke maaltijd. Dit zorgt voor een verbeterd herstel na je inspanning. Een herstelshake kan een gemakkelijk alternatief zijn als een maaltijd niet lukt.
  • Eet jij 250 gram groentes per dag? Dit is een richtlijn gebaseerd op een gemiddeld persoon, maar als sporter heeft je lichaam meer nodig. Loop jij 1 of meer keer per week hard, zorg dan dat je minimaal 400 gram groenten eet, verdeeld over lunch, tussendoor en avondeten.
  • Leef volgens de 80-20 regel. Eet 80% van de tijd gezond en geef je lichaam alles wat het nodig heeft. Die andere  20% mag best wat minder gezond. Zo maak je er een gezonde levensstijl van, die je ook nog kunt volhouden.

Veel trainingsplezier, blijf gezond en hopelijk tot op het Two Rivers parcours.
Marouschka – Voedingscoach | Fit met Pit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *